Thursday, August 18, 2011

Peti Ais Raya Hasil Dari Blog

Entah sempat ker tak la gua nak beli Peti Ais ni.., ikutkan gua nak jer beli Peti Ais secondhand dekat mudah.my jer..hihi.., tapi dah YANA nak yang baru gua gagahkan jugak la beli jer yang baru.


Tapi yang agak bestnya gua dan yana beli Peti Ais ni menggunakan koleksi duit simpanan hasil dari Blog bengong ni...hihi


Semalam dah jalan-jalan pergi kedai-kedai elektrik wusha-wusha harga.., bukan semalam jer dah lebih seminggu gua wusha harga Peti Ais ni..rupanya mahal gak..derm..!!!


Tengok punya tengok berkenan la dengan Jenama Hitachi yang berharga lebih kurang RM12++.00, tengok balik koleksi cek kitaorang campur-campur sikit lagi nak capai..so maybe minggu ni atau minggu depan nak pergi beli dah





Nie jer la jumlah yang paling banyak gua pernah dapat dari Nuffnang, cek sebelum ni rm80 lebih jer.., sekarang nak tengok kalau guna Inity best ker tak..jumlah Yana dapat hasil dari blog lagi banyak...tengok SINI


Apa yang gua nak cakap ni bukan nak menunjuk jumlah cek.., ramai lagi yang masyuk hasil dari blog ni macam Faizal Fredley, Niq, Ben , Mat Gebu, Mejah, Ayeem, bla bla bla..dan ramai lagi.


Kenapa gua sebut nama-nama tu, sebab dorg kenalan gua dan dorang berblog bukan bermula dengan DUIT..,bermula dengan minat dan hasilnya datang kemudian..


Kalau rajin baca point gua di Entri

- Mengumpat, dengki..Hati bukuk (klik)

- Bersaing Dengan Sihat (klik)

- Aku tak kisah follow orang

Sekian..Peace (~_^)v



p/s : Banyak pakai duit wo nak masuk rumah ni..hurm..



52 Orang Memberi Komen & Pendapat

Alhamdulillah.. At least bila tgk peti ais tu nanti mesti Ujang akan igt dari mana sumbernya. AKak pun pernah sekali je cash dari nuffang ni.. tak kisah la semua tu rezeki.

aler pelan2 kayuh..akak dulu ms mula masuk umah tak byk gak brg2 pun sampai la ni xbyk sgt biasa2 je..beli yg penting2 je..duk umah apartment kan so rimas kalo byk sgt perabot xkemas jdnya..baru2 kawen mmg beli sikit2 dulu pastu baru la menambah dgn secara berperingkat heheh

yang penting , hasil dari titik peluh berblog.. bukan jumlahnya..

boleh r wa panggil peti ais tu peti ais nuffnang. haha

weh.... ko x tgk kat courts ke? ad set utk masuk rumah br... set dia sgt lengkap dan harga dia x mhl.. try la usha... pakej tv peti ais mesin basuh meja makan sofa katil... stat harga 3k-6k ada 3pakej.. mmg berbaloi... diskaun 67%

leh jd promoter courts ni :PPP

ak ritu nk bli peti ais gak.. tu yg tnmpk pakej ni.. nk bli 1 pakej tp yg lain dh ada... so dpt tgk je r.. sbb berbaloi kan...

xsbr nk dpt peti ais nih..bley aa start msk2 kt rmh baru..hikhik =P

alhamdulillah...at least ada jugak rezeki ujang kan =)

dulu mula2 masuk umah,, ada katil 1,, dapur gas wajib ada,, pas tu meja makan(kerusi xda), cermin dan tv(tu pun duk atas lantai jep)... hehehehe...but skang dah masuk setengah tahun kira barang2 pun dah agak lengkap...

peti ais, mesin basuh dan kipas hadiah beli umah tu...kira beli umah percuma barang2 tu...huhuhu...

mommy beli peti ais kt k4. wktu tu terberkenan dgn satu peti yg hrganya 1500. tp, dsbbkan itu last unit, promoter tu suggest utk angkat yg display tuh. of coz la mommy tnya apa yg untung on my side. dia kurgkn 500. wahahaha.. apa laie? beli je la ujang oii.. heee

berpeluh2 memblog bertahun..alhamdulillah dpt jgk menuai hasil

fhewitttt! beraya dengan peti ais baru la nanti..oh yeahhhhh!

Tahniah ujangg..insya allah lepas ni bertambah lagi....

bestnya dapat peti ais raya...lepas nie boleh bershopping sakan la isi barang basah..hehehhe

jenuh nak pikir apa nak kena beli nk masuk rumah ni kan...itu nak...ini nak...sudahnya garu kepala...huhu

ahkak ni sebbaik menyewa dh bertahun2...perabot/brg letrik takde masalah

cuma nak mempe'raja'kan dapur...hihi

rumah baru peti ais baru...eh..peti ais baru rumah baru...yang mana paling baru nie :p

syabas beteee..syabass~~nyahaha

kira hebatlah tue..walau blog mud alagi tapi boleh dapat income banyak tue..aku nie punya letih blogging siang n malam jarang dapat rasa BE..lagi teruk..haha..

Entri Terhangat!! :
Gempak - Ikan Terbang !!
Kelakar Habis - Kenapa Mak Benci Adik??

wah...300++ tu banyaklaaa.. ak pnye baru 30hinggit hohoho

buat segment la bro..hadiah bg org..hahahha

Giler masyuk dah ko ek.... boleh buat open house la nanti...hehe

takyah la bli peti ais yg second hand.. tatau apa yg org isi lam tu sblum ni

ala,biaselah,dah kahwin,kenelah korban sket.huhu

alhamdulillah... dpat gk..siap boleh beli peti ais dh..ok dah tu..tahniah~

aku punya kat nuff pun ada baperw jep =='

kepuasan itu penting, alhamdulillah

kurang2 nye ade jugak ratus2 . pade aku ,, lasum tade apepe

bro ujang yg best .. minta duit raya :D hehehehe

aku bru je psg iklan dlm sebulan lbh.sblm ni x de pk pun nk ada hasil.tahniah r ada rezeki korg.

boleh beli peti y macam kat kdai dobi dah tu ujang weh..

wa , beli peti ais hitachi ke b0ng ? huhu...alhamdulillah, berkat dr blog jugak kan..syukur..

saya dulu.. masa bertunang.. suami sibuk kumpul duit nak kahwin.. saya sibuk buat bayaran ansuran kelengkapan rumah. Barang x ambil lagi.. jadi kira harga tunailah. Elok2 kawen.. semua settlw. Masuk rumah.. kelengkapan asas dah ada.

alhamdulillah ade jugak ratus ratusnye^^

boleh b uat hartakan^^

wow..!! congrats jang.. rm300 lebihh tu :D

selamat membeli peti ais..hee~

muda2 lagi dah ade umah sendrik gile besh....

tahniah jang..

hasil titik peluh kita sendiri akan buat kita puas walaupun nilai dia kecik =)

alhamdulillah,, rezeki baby :)


EmoticonEmoticon