Monday, September 10, 2012

Open House je berak-berak..

Gambar Hiasan


Musim raya ni gua rasa amalan kunjung mengunjung rumah saudara seislam masih diamalkan di negara kita tercinta iaitu Malaysia yer dak..?? *kemain bermadah lagi gua..hahaah

Walaupun dalam Islam sebenarnya sambutan hari raya adalah sehari sahaja iaitu pada 1 syawal tapi gua rasa tak salah kan amalan kunjung mengunjung ke rumah orang pada bulan syawal ni..hihi..gua rasa tak tak salah..ker salah ek..?? *jawap2

Tapi tahun ini rumah gua takda buat open house kejadah apa pun , gua je rajin singgah ke rumah kawan-kawan dan kenduri kawin kawan-kawan..('',)

Setakat ini Open House yang gua hadir semuanya berjalan lancar walaupun biasanya kalau pergi banyak kenduri jer mesti cirit birit yer dak..?? gua Alhamdulillah takda lagi kecuali ada satu kenduri kawin sedara haritu menjadi mangsa katering yang agak bermasalah..kesian sedara gua tu..., ramai yang pergi ke kenduri kawin dia kena cirit birit..

Biasanya masalah open house atau kenduri yang orang kena berak-berak ni sebab masalah katering.., ataupun tuan punya badan tu sendiri memang masalah usus..hihi

Jarang ada kes kalau masak sendiri dekat rumah ni tetamu kena cirit birit kerana boleh dikatakan tuan rumah punya masakan akan dijaga tahap kebersihan dia yang maksimum yer dak..??

Kepada katerer sila la jaga tahap kebersihan dan keaslian masakan anda ok..kesian tuan rumah kalau ada apa masalah kepada tetamu tau tau ...kesian tau..

Terima kasih kepada rakan blogger yang buat open house pada hujung minggu lalu yang sempat gua hadir iaitu Kak Chik Ella , Kak Ana Suzana dan juga Ben Ashaari  masakan korang memang sedap..!! ke beli..?? hahahaha

Sekian....Peace (^_^)v


p/s : gambar pegi open house umah kawan2 takda pun..!! derm..!!


10 Orang Memberi Komen & Pendapat

keracunan makanan kot. byk sgt makan mcm2

open hse banyak = hospital pun penuh...hehe...

makan tak bnyk doa , mcm tu lah jd nye , haha

Makan banyak sangat jadi camtulah.. hehehe

kena rajin makan buah la kalau pegi open house nie...


EmoticonEmoticon